mordasiewicz

Menu główne

East-North

Szkocja > Szkocja 2013

W niedzielę 21 lipca wyruszyliśmy z Inverness w kierunku John o'Groats, wiekszość drogi pokonując wschodnim wybrzeżem.
Pierwszy postój to punkt widokowy Struie Hill nad Dornoch Firth. Następnie przejazd do Achany - Falls of Shin. Na platformie widokowej można obserwować łososie skaczące w górę wodospadów. Mieliśmy szczęście kilka dużych sztuk wypatrzeć.

Jadąc z Achany w stronę Morza Północnego dotarliśmy do Golspie, gdzie znajduje się posiadłość książąt Sutherlandów - Dunrobin Castle, datowany na XIII wiek. Po zwiedzeniu zamku, muzeum oraz ogrodów, trafiliśmy na pokaz lotów sokołów.

Późnym popołudniem dotarliśmy do destylarnii Clynelish - kolejnej na liście The Friends of the Classic Malts

Wieczorem dotarliśmy na nocleg do Canisbay - pogoda popsuła się i poza mgłą i opadami niewiele było widać. W Dunnet zjedliśmy późny obiad oraz z daleka zobaczyliśmy zamknięty z powodu zbyt późnej pory Castle Mey - jedno z kilku miejsc, bedących siedzibami Królowej Elżbiety

Na zakończenie dnia spacer po John o'Groats - najdalej na północ wysuniętej części lądu. Napis LANDS END - 876 MILES mówi wszystko.