mordasiewicz

Menu główne

Edynburgh, Aberdeenshire

Szkocja > Szkocja 2013

Trzeci dzień w Szkocji - 17 lipca, to zwiedzanie stolicy. Wizyta na zamku, w Nuzeum Narodowym, Galerii Narodowej, spacer Royal Mile oraz Carlton Hill.

W czwartek 18 lipca wyjechaliśmy z Edynburga w stronę Aberdeen. Po przejechaniu przez słynny most Forth Road Bridge skierowaliśmy się drogą nadmorską w kierunku St Andrews.

Pierwszy przystanek to miejscowość Elie. Żadna atrakcja turystyczna - ale obrazek ze snów mojej siostry.

Kolejny przystanek to rybacka miejscowość Crail. Tam w porcie skosztowaliśmy kraba.

Z Crail do St Andrews to tylko 16 kilometrów. Przyszła kolej na zwiedzanie ruin St Andrews Castle, St Andrews Cathedral oraz muzeum przy katedrze.

Z St Andrews przez nie zachwycające Dundee przejechaliśmy do nadmorskiego Arbroath, gdzie zrobiliśmy przystanek w porcie na obiadek. Wiadomo - świeża rybka. Wybór padł na Old Brewhouse - wybór trafiony.

Dunnottar Castle. Where Legends come to Life - Zamek Dunnotar. Gdzie legendy odżywają. Taki opis na stronie internetowej zamku chyba najwierniej oddaje klimat tego miejsca. W zakładce "Wyprawa" jest materiał wideo ukazujący zamek oraz dzwięki przyrody na tym odludziu. Bardzo fajne wideo z widokiem zamku zamieścił na YouTubie rockwellmediadundee - Dunnottar

Wieczorem tego dnia na nocleg dotarliśmy do hotelu blisko lotniska w Aberdeen.