mordasiewicz

Menu główne

Fort William

Szkocja > Szkocja 2013

Po śniadaniu wyruszyliśmy "Drogą na Wyspy". W Glenfinnan zatrzymaliśmy się na dworcu kolejowym. Jest tam małe Glenfinnan Station Museum.

Z dworca kolejowego Glenfinnan podjechaliśmy na parking pomiędzy Glenfinnan Monument a słynnym wiaduktem. Monument wzniesiono w 1815 roku na znak zwycięstwa ksiecia Karola Edwarda w drugim jakobickim powstaniu i upamiętnienia walczących w powstaniu Szkotów w roku 1745.

Z parkingu udaliśmy się w stronę wiaduktu, wiedząc, że za kilkanaście minut będzie przejeżdżał Jacobite Stream Train - ciuchcia sprzed dziesiątek lat.

Z Glenfinnan wróciliśmy do Fort William - poza obiadem było zwiedzanie West Highland Museum. Sporo interesujących eksponatów. I ciekawostka - replika miecza The Sword Of William Wallace, którą używał Mel Gibson jako Wallace w filmie Braveheart. Zwiedziliśmy także kościół St.Andrews

Podróż doliną Glen Nevis należała do jednej z najbardziej uroczych. Kręta i pofałdowana droga przepiekną doliną - to tutaj kręcono film Braveheart. Ben Nevis widoczny na kilku zdjęciach to njawyższy szczyt nie tylko Szkocji, ale także UK (1.344 m n.p.m.).